Τέσσερις τρόποι για την ανακούφιση του φουσκώματος στην κοιλιά

 Τέσσερις τρόποι για την ανακούφιση του φουσκώματος στην κοιλιά
Είναι αρκετά συνηθισμένο το φαινόμενο να εμφανίζεται φούσκωμα και πρήξιμο στην κοιλιά και στο στομάχι πριν ή μετά το φαγητό. Μπορεί συχνά να προκαλέσει πόνο, δυσφορία και να κάνει το στομάχι και την κοιλιά να φαίνονται διογκωμένα και πρησμένα. Περίπου ένα στα τρία άτομα υποφέρουν από φούσκωμα στο στομάχι και την κοιλιά.
 
Συνήθως προκαλείται από υπερβολική παραγωγή αερίων ή από διαταραχές στην φυσιολογική κίνηση των μυών του πεπτικού συστήματος. Το «φούσκωμα» δεν είναι το ίδιο με την κατακράτηση νερού, αλλά συχνά οι δύο όροι μπερδεύονται.
 
Παρόλο που το φούσκωμα οφείλεται μερικές φορές σε σοβαρές ιατρικές καταστάσεις, προκαλείται συχνότερα από τη διατροφή και από ορισμένα τρόφιμα ή συστατικά στα οποία υπάρχει δυσανεξία.
 
Ακολουθούν 4 απλοί τρόποι για την ανακούφιση του φουσκώματος στην κοιλιά.
 
1. Αποκλεισμός τροφών που προκαλούν δυσανεξία ή αλλεργίες
 
Αρκετά συχνά σε ορισμένα άτομα, το φούσκωμα προκαλείται κυρίως από αυξημένη
ευαισθησία σε ορισμένες τροφές. Ορισμένες τροφές μπορεί να προκαλέσουν
υπερβολική παραγωγή αερίων, φούσκωμα στο στομάχι ή την κοιλιά και άλλα ενοχλητικά συμπτώματα.
 
Ορισμένα από αυτά είναι:
 
Λακτόζη: Η δυσανεξία στη λακτόζη σχετίζεται με πολλές πεπτικές ενοχλήσεις, όπως το
φούσκωμα στο στομάχι ή την κοιλιά. Η λακτόζη είναι ο κύριος υδατάνθρακας στο γάλα.
 
Φρουκτόζη: Αρκετά τρόφιμα και ιδιαίτερα ορισμένα με την ένδειξη «χωρίς ζάχαρη» περιέχουν φρουκτόζη.
Η δυσανεξία στη φρουκτόζη μπορεί να προκαλέσει έντονο φούσκωμα.
 
Σιτάρι και γλουτένη: Πολλοί άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, μια πρωτεΐνη που
βρίσκεται άφθονη στο σιτάρι και σε άλλα δημητριακά.
 
Τόσο η λακτόζη, όσο και η φρουκτόζη αποτελούν μέρος μιας μεγαλύτερης ομάδας
άπεπτων υδατανθράκων ή ινών γνωστών ως FODMAPs. Η δυσανεξία στα FODMAPs
είναι μια από τις πιο συχνές αιτίες φουσκώματος στην κοιλιά ή το στομάχι.
 
2. Αποφύγετε να καταπίνετε αέρα.  

Υπάρχουν δύο πηγές αερίων στο πεπτικό σύστημα.
Η μια πηγή είναι αέρια που παράγονται από τα παθογόνα βακτήρια στο έντερο.

Η άλλη είναι αέρια που καταπίνετε όταν τρώτε ή πίνετε. Ο υπεύθυνος εδώ είναι τα
ανθρακούχα αναψυκτικά. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά εκτός από το ότι μπορεί να
ευνοήσουν την αποθήκευση λίπους στο συκώτι, περιέχουν φυσαλίδες με διοξείδιο
του άνθρακα, ένα αέριο που απελευθερώνεται, αφού φτάσει στο στομάχι.
 
Το μάσημα της τσίχλας ή το να πίνετε υγρά με καλαμάκι ή το να μιλάτε κατά τη
διάρκεια του φαγητού ή ενώ βιάζεστε, μπορεί επίσης να οδηγήσει στο να καταπίνετε
περισσότερο αέρα.
 
3. Συμπληρώστε τη διατροφή με πεπτικά ένζυμα φυτικής προέλευσης.
Η φύση μας είναι φτιαγμένη, έτσι ώστε να καταναλώνουμε τροφές που είναι πλούσιες σε ένζυμα.
 
Η ανεπάρκεια ενζύμων μπορεί να προκαλέσει κακή πέψη και απορρόφηση θρεπτικών
συστατικών. Τα πεπτικά ένζυμα είναι οι καταλύτες που συμμετέχουν στη
διάσπαση και απορρόφηση των τροφών.
 
Η προσθήκη πεπτικών ενζύμων στη διατροφή βοηθά το σώμα να αφομοιώσει καλύτερα
τα θρεπτικά στοιχεία των τροφών. Βοηθούν τις διαδικασίες της πέψης, καθώς και σε
καταστάσεις φουσκώματος και δυσπεψίας.
 
4. Συμπληρώστε τη διατροφή με προβιοτικά υψηλής ισχύος
Αέρια που παράγονται από τα παθογόνα βακτήρια στο έντερο, συμβάλλουν σημαντικά
στην αίσθηση φουσκώματος στο στομάχι ή την κοιλιά.
 
Αρκετές κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα προβιοτικά συμπληρώματα μπορούν να
βοηθήσουν στη μείωση της παραγωγής αερίων και του φουσκώματος σε άτομα με πεπτικές
διαταραχές, αφού παρέχουν ευεργετικά βακτήρια, τα οποία αφενός βελτιώνουν την μικροχλωρίδα
στο έντερο και αφετέρου ανακουφίζουν από φουσκώματα.
 
Προσπαθήστε να κρατήσετε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφών για να διαπιστώσετε
εάν ορισμένα τρόφιμα σας προκαλούν περισσότερο φούσκωμα από άλλα. 
Εάν υποψιάζεστε ότι έχετε τροφική αλλεργία ή δυσανεξία, επισκεφθείτε το γιατρό σας.
 
Πείτε μας τη γνώμη σας
Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.
Είσοδος Μελών
Διεύθυνση E-Mail:
Κωδικός:
Νέος Πελάτης
Είστε νέος πελάτης;
Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.