Πόσες βιταμίνες απομένουν μετά το μαγείρεμα;

 Πόσες βιταμίνες απομένουν μετά το μαγείρεμα;
ΠΟΣΕΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΑΠΟΜΕΝΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ;
 
Μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε θρεπτικά λαχανικά μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την υγεία και τα επίπεδα ενέργειας. Όμως το μαγείρεμα καταστρέφει το μεγαλύτερο μέρος των βιταμινών που περιέχονται.
 
Το μαγείρεμα συχνά βελτιώνει την πέψη και απορρόφηση πολλών θρεπτικών στοιχείων. Για παράδειγμα η πρωτεΐνη από τα μαγειρεμένα αυγά είναι 180% φορές ποιο εύπεπτη από αυτή των ωμών αυγών. Όμως όσον αφορά τις βιταμίνες που περιέχονται στα λαχανικά μειώνονται σημαντικά ή καταστρέφονται.
 
Το μαγείρεμα καταστρέφει τα παρακάτω θρεπτικά στοιχεία:
 
▪︎ βιταμίνη C
▪︎ βιταμίνες του συμπλέγματος B
▪︎ βιταμίνη Α
▪︎ βιταμίνη D
▪︎ βιταμίνη Ε
▪︎ βιταμίνη Κ
▪︎ ποτάσσιο
▪︎ μαγνήσιο
▪︎ ασβέστιο
 
ΒΡΑΣΙΜΟ
Το βράσιμο μειώνει την περιεκτικότητα βιταμίνης C περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο τρόπο μαγειρέματος. Για παράδειγμα το 50% της βιταμίνης C που περιέχεται στο μπρόκολο, μειώνεται, όταν αυτό βράζεται.
 
Από την άλλη το βράσιμο των ψαριών δεν επηρεάζει καθόλου τα ωμέγα 3 που περιέχονται σε αυτά σε αντίθεση με το τηγάνισμα που τα καταστρέφει.
 
ΨΗΣΙΜΟ ΣΤΗ ΣΧΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ
Το ψήσιμο στη σχάρα και στο φούρνο μειώνει το 40% των βιταμινών που περιέχονται.
 
ΣΩΤΑΡΙΣΜΑ
Το γρήγορο σωτάρισμα των λαχανικών χωρίς νερό αποτρέπει την απώλεια των βιταμινών του συμπλέγματος Β και επιπλέον ευνοεί την απορρόφηση των αντιοξειδωτικών και άλλων φυτικών στοιχείων που περιέχονται στα λαχανικά.
 
Μια μελέτη έδειξε ότι η απορόφηση του β-καροτένιου από τα καρότα είναι 6,5 φορές μεγαλύτερη όταν αυτά σωτάρονται από ότι ωμά, ενώ αυτή η μέθοδος ευνοεί και το λυκοπένιο που περιέχεται στις ντομάτες.
 
ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ ΣΤΟΝ ΑΤΜΟ
Το μαγείρεμα στον ατμό είναι μια από τις πιο υγιεινές μεθόδους μαγειρέματος για την διατήρηση των υδατοδιαλυτκών βιταμινών που είναι ευαίσθητες στο νερό και στην υψηλή θερμοκρασία.
 
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΤΕ ΤΑ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
 
▪︎ Χρησιμοποιήστε πολύ λίγο νερό κατά το βράσιμο.
▪︎ Καταναλώστε το ζωμό από τα βραστά λαχανικά καθώς περιέχει πολλές βιταμίνες.
▪︎ Μην ξεφλουδίζετε τα λαχανικά παρά μόνο μετά το μαγείρεμα και εφόσον είναι εφικτό μην τα ξεφλουδίσετε καθόλου καθώς η φλούδα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
▪︎ Μαγειρέψτε τα λαχανικά για λίγη ώρα.
▪︎ Καταναλώστε τα βραστά λαχανικά μέσα σε ένα με δύο ημέρες καθώς η βιταμίνη C που περιέχεται συνεχίζει να μειώνεται με τηην άροδο του χρόνου.
 
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
Είναι σημαντικό να επιλέγουμε τον σωστό τρόπο μαγειρέματος, για να προσλάβουμε τα περισσότερα θρεπτικά στοιχεία και βιταμίνες μέσα από τη διατροφή όμως αυτό δεν είναι πάντα δυνατό.
 
Η καθημερινή διατροφή έχει συνήθως αρκετές ελλείψεις σε βιταμίνες, για αυτό η συμπλήρωση της με μια πλούσια πολυβιταμίνη όπως η BEWELL μπορεί να βοηθήσει στην αναπλήρωση των ελλείψεων τους. Με όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Β12, βιταμίνη C, ψευδάργυρο, φολικό οξύ, εκχυλίσματα φρούτων και λαχανικών, μεταλλικά στοιχεία, πεπτικά ένζυμα φυτικής προέλευσης προσφέρει ενέργεια, τόνωση και ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό.
 
 
Photo by Anastasiia Rozumna on Unsplash.
Σχόλια Πελατών
ELENA WAFIADIS (2020-07-27 10:46:03)
5/5
"POLI KALI ENIMEROSI.!!!!!!! H ENIMEROSIS GENIKA ME YGEIA DIATROFI EINE PANTA PARA POLI ENDIAFEROMENES, ETSI AKRIWOS EPITHIMOYME TIS ENIMEROSIS SAS.....!!!!!!!!!!!!!!!!! EYXARISTOYME.......!!!!!!!!!!!!!!"
El T (2020-06-30 14:30:38)
5/5
Santi caterina (2020-06-29 18:31:52)
5/5
Beatriz Cerc?s (2020-06-29 13:06:45)
5/5
    Πείτε μας τη γνώμη σας
    Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

    Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

    Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
    Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.
    Είσοδος Μελών
    Διεύθυνση E-Mail:
    Κωδικός:
    Νέος Πελάτης
    Είστε νέος πελάτης;
    Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.