Η ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ (PALEO) ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΗ ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ

 Η ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ (PALEO) ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΗ ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ
Κατά την εμμηνόπαυση, πραγματοποιείται λόγω της μειωμένης παραγωγής οιστρογόνων, μια ανακατανομή του λίπους από την περιφέρεια στην κοιλιακή χώρα, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας.

Η αυξημένη πρόσληψη ενέργειας σε συνδυασμό με τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα είναι παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους στις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Αυτή η μετάβαση σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου II και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Μια έρευνα στο Πανεπιστήμιο Umea της Σουηδίας, μελέτησε τις επιπτώσεις σε εμμηνοπαυσιακές υπέρβαρες γυναίκες πριν, μετά τους έξι μήνες και μετά από 2 χρόνια υιοθέτησης της παλαιολιθικής διατροφής. Η παλαιολιθική διατροφή περιλαμβάνει μεγάλη ποσότητα άπαχου κρέατος, ψαριών, λαχανικών , φρούτων, ξηρών καρπών και ελαιόλαδου, αλλά στερείται γαλακτοκομικών προϊόντων και σιτηρών.

Στη μελέτη συμμετείχαν 70 εμμηνοπαυσιακές γυναίκες με δείκτη μάζας σώματος μεγαλύτερο από 27kg/m2 (υπέρβαρο). Ο μισός αριθμός των γυναικών ακολούθησε μια παλαιολιθική δίαιτα (40% υδατάνθρακες, 30% λίπος, 30% πρωτεΐνη), ενώ οι υπόλοιπες γυναίκες ακολούθησαν συστάσεις για μια διατροφή Σκανδιναβικού τύπου (55% υδατάνθρακες, 15% πρωτεΐνες και 25% λίπος). Οι διατροφικοί περιορισμοί αφορούσαν αποκλειστικά τη σύνθεση της δίαιτας, αλλά καμία από τις ομάδες δεν είχε περιορισμό όσον αφορά την επιτρεπόμενη ποσότητα κατανάλωσης.

Μετρήσεις έλαβαν χώρα μετά από έξι μήνες υιοθέτησης των διατροφικών μοντέλων και μετά από δύο χρόνια. Η ομάδα που ακολούθησε παλαιολιθική διατροφή ανέφερε υψηλότερη πρόσληψη σε πρωτεΐνη και ακόρεστα λιπαρά οξέα και μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών οξέων και υδατανθράκων. Μετά από 24 μήνες και οι δύο ομάδες κατάφεραν να χάσουν βάρος, με μεγαλύτερη απώλεια βάρους να παρατηρείται στην ομάδα που ακολούθησε μια παλαιολιθική διατροφή. Και τα δύο διατροφικά μοντέλα φάνηκαν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά την έκφραση γονιδίων που σχετίζονται με τη φλεγμονή στον λιπώδη ιστό και προ-φλεγμονώδεις παράγοντες στην κυκλοφορία αίματος.

Επιπλέον, οι γυναίκες που ακολούθησαν την παλαιολιθική διατροφή εμφάνισαν μεγαλύτερη απώλεια κοιλιακού λίπους, χαμηλότερα επίπεδα ορισμένων λιπαρών οξέων και λιπιδίων αίματος και μειωμένη ενεργοποίηση των ενζύμων που εμπλέκονται στην αποθήκευση λίπους.

Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά, καθώς η απώλεια βάρους παρέμεινε σταθερή μετά από δύο χρόνια, παρά το γεγονός ότι οι γυναίκες δεν είχαν περιορισμό στην ποσότητα της διατροφικής τους πρόσληψης. Η απώλεια βάρους και στις δύο ομάδες συνέβαλε επίσης στη βελτίωση των επιπέδων λιπιδίων στο αίμα και στη μείωση της φλεγμονής. Η παλαιολιθική δίαιτα, μια δίαιτα πλούσια σε ακόρεστα λιπαρά οξέα και χαμηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, φαίνεται να επιφέρει σημαντική μείωση σε καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τη λιπόλυση, σε σύγκριση με τη Σκανδιναβική διατροφή.

Η παλαιολιθική δίαιτα μπορεί να είναι ωφέλιμη στην επίτευξη μακροχρόνιας απώλειας βάρους σε εμμηνοπαυσιακές γυναίκες με ταυτόχρονη μείωση της λιπογένεσης και βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ.

Πηγή:
  • Caroline Blomquist, Metabolic consequences of a Paleolithic diet in obese postmenopausal women, Department of Public Health and Medicine, Medicine Umeå University 2017
Σχόλια Πελατών
Ioanna Makri (12-03-2018 10:44)
5/5
Πείτε μας τη γνώμη σας
Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.

Δημιουργία Λογαριασμού
Επαναφορά Password

Είσοδος Μελών
Διεύθυνση E-Mail:
Κωδικός:
Νέος Πελάτης
Είστε νέος πελάτης;
Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.