Μαγνήσιο και ο ρόλος του στη βελτιστοποίηση των επιπέδων της βιταμίνης D

 Μαγνήσιο και ο ρόλος του στη βελτιστοποίηση των επιπέδων της βιταμίνης D
Σε μια τυχαιοποιημένη δοκιμή από ερευνητές του Vanderbilt-Ingram Cancer Center αποδείχθηκε η συμβολή του μαγνησίου στη βελτιστοποίηση των επιπέδων της βιταμίνης D, με αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης D σε άτομα με ανεπαρκή επίπεδα D και σε μείωση των επιπέδων βιταμίνης D σε άτομα με υψηλά επίπεδα.

Η παρούσα μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition στο τεύχος Δεκεμβρίου και ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να εξεταστεί εάν η συμπληρωματική χορήγηση μαγνησίου επηρεάζει τον μεταβολισμό της βιταμίνης D.Η συμπληρωματική δόση τόσο για το μαγνήσιο, όσο και για το εικονικό φάρμακο προσαρμόστηκε με βάση τις διαιτητικές προσλήψεις. Οι συμμετέχοντες κατανεμήθηκαν με τυχαίο τρόπο στην ομάδα παρέμβασης και εικονικού φαρμάκου.
Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν με υγρή χρωματογραφία - φασματομετρία μάζας.

Το συμπλήρωμα μαγνησίου οδήγησε σε αύξηση της συγκέντρωσης βιταμίνης D. Στη παρούσα μελέτη επιβεβαιώθηκαν τα αποτελέσματα προηγούμενης μελέτης του 2013, στην οποία φάνηκε ότι χαμηλά επίπεδα μαγνησίου συνδέονται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D. Αποδείχθηκε ότι το μαγνήσιο έχει ρυθμιστικό αποτέλεσμα στα επίπεδα βιταμίνης D και διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των επιπέδων βιταμίνης D.

Όπως έχει παρατηρηθεί, σε ορισμένα άτομα τα επίπεδα της βιταμίνης D δεν παρουσίασαν αύξηση ακόμη και με χορήγηση συμπληρωμάτων βιταμίνης D σε υψηλή δοσολογία. Η ανεπάρκεια μαγνησίου διακόπτει τη διαδικασία σύνθεσης και μεταβολισμού της βιταμίνης D.

Η ανεπάρκεια βιταμίνης D έχει αναγνωριστεί ως πιθανό πρόβλημα υγείας σε αρκετά μεγάλη κλίμακα. Η ανεπάρκεια μαγνησίου είναι ένας σημαντικός παράγοντας γιατί όπως παρατηρήθηκε, οι άνθρωποι δεν καταναλώνουν αρκετή ποσότητα μαγνησίου σε ημερήσια βάση.

Στην παρούσα δοκιμή, τα επίπεδα μαγνησίου ήταν σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης, και προτάθηκε αύξηση της πρόσληψης των διαιτητικών πηγών μαγνησίου. Μερικά από τα τρόφιμα που περιλαμβάνουν υψηλά επίπεδα μαγνησίου είναι τα σκούρα πράσινα φύλλα, τα φασόλια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, η μαύρη σοκολάτα, τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, οι ξηροί καρποί και το αβοκάντο.

Πηγές:
  1. Qi Dai, Xiangzhu Zhu, JoAnn E Manson, Yiqing Song, Xingnan Li, Adrian A Franke, Rebecca B Costello, Andrea Rosanoff, Hui Nian, Lei Fan, Harvey Murff, Reid M Ness, Douglas L Seidner, Chang Yu, Martha J Shrubsole. Magnesium status and supplementation influence vitamin D status and metabolism: results from a randomized trial. The American Journal of Clinical Nutrition, 2018; 108 (6): 1249 DOI: 10.1093/ajcn/nqy274
  2. Vanderbilt University Medical Center. (2018, December 14). Magnesium optimizes vitamin D status, study shows. ScienceDaily. Retrieved December 21, 2018 from www.sciencedaily.com/releases/2018/12/181214093837.htm
Σχετικό προϊόν:  COMPLETE D3, K2 & CO FACTORS
 
Σχόλια Πελατών
Σταματοπουλου Σ. (2019-01-16 05:09:25)
5/5
"Πολύ χρήσιμο συμπλήρωμα,μου το σύστησε η γιατρός μου, πραγματοποιεί ο,τι υπόσχεται! Ωφελεί και αξίζει!"
    Πείτε μας τη γνώμη σας
    Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

    Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

    Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
    Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.
    Είσοδος Μελών
    Διεύθυνση E-Mail:
    Κωδικός:
    Νέος Πελάτης
    Είστε νέος πελάτης;
    Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.