Πόσα μικροθρεπτικά στοιχεία περιλαμβάνει η διατροφή σας;

 Πόσα μικροθρεπτικά στοιχεία περιλαμβάνει η διατροφή σας;
Μια υγιεινή διατροφή απαιτεί τόσο μακροθρεπτικά στοιχεία όπως λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεϊνες, που είναι η κύρια πηγή θερμίδων, όσο και μικροθρεπτικά στοιχεία δηλαδή μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία τα οποία είναι αναγκαία για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού και όλες τις μεταβολικές και αναπτυξιακές διαδικασίες.

Συχνά τα τρόφιμα πλούσια σε ενέργεια και θερμίδες είναι παράλληλα πλούσια σε υδατάνθρακες και λίπη, αλλά ανεπαρκή σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και ιχνοστοιχεία.

Η ανεπαρκής πρόσληψη ορισμένων βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και ιχνοστοιχείων και ταυτόχρονα η υπερβολική κατανάλωση μακροθρεπτικών στοιχείων με περίσσεια θερμίδων, συμβάλλει στη παθολογία της παχυσαρκίας.

Μια ανεπαρκής διατροφή συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, της καρδιακής νόσου και του διαβήτη.

Γήρανση

Ελλείψεις μικροθρεπτικών στοιχείων μπορούν να επιταχύνουν τις εκφυλιστικές ασθένειες της γήρανσης.
Οξειδωτικές φθορές στο DNΑ και στα κύτταρα, συμβάλλουν στην αποσύνθεση των κυττάρων, ιστών και ζωτικών οργάνων όπως ο εγκέφαλος. 

Ανεπάρκεια μαγνησίου

Το προσλαμβανόμενο μαγνήσιο για το 56% των ενηλίκων δεν καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες, ιδιαίτερα σε άτομα χαμηλού οικονομικού εισοδήματος, έφηβους, παχύσαρκους και ηλικιωμένους.

Σε μια μελέτη που διεξήχθη για 18 χρόνια σε 4.035 άνδρες, παρατηρήθηκε ότι οι άνδρες με την υψηλότερη πρόσληψη μαγνησίου είχαν κατά 40% μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από οποιαδήποτε αιτία, από καρδιαγγειακές παθήσεις και 50% μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο σε σχέση με εκείνους με την χαμηλότερη πρόσληψη μαγνησίου.

Ανθρώπινα κύτταρα με έλλειψη μαγνησίου βρέθηκε ότι οδηγούν σε μιτοχονδριακή βλάβη του DNA, επιτάχυνση βράχυνσης των τελομερών και πρόωση γήρανση.

Ανεπάρκεια βιταμίνης D

Τα άτομα με σκουρόχρωμο δέρμα ακόμη και στις μεσογειακές χώρες έχουν παρά τα φαινόμενα συχνή έλλειψη σε βιταμίνη D. Αυτό συμβαίνει γιατί η βιταμίνη D παράγεται επιφανειακά στο δέρμα και ξεπλένεται αμέσως με το μπάνιο. Για να απορροφηθεί από τον οργανισμό χρειάζεται να παραμείνει στην επιφάνεια του δέρματος τουλάχιστον για 72 ώρες. 

Η συμπληρωματική χορήγηση βιταμίνης D θα μπορούσε να μειώσει την εμφάνιση ασθενειών και τη θνησιμότητα ενώ αρκετοί επιστήμονες δηλώνουν ότι οι οδηγίες γαι την ελάχιστη συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης D πρέπει να αυξηθούν.

Ανεπάρκεια σε μικροθρεπτικά συστατικά
  • Ανεπάρκεια ωμέγα-3 λιπαρών οξέων έχει συσχετισθεί με το μελάνωμα καθώς και την γνωστική δυσλειτουργία.
  • Ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 συνδέεται με τη γνωστική δυσλειτουργία, την πολλαπλή σκλήρυνση & τις βλάβες στα χρωμοσώματα.
  • Ανεπάρκεια φυλλικού οξέος προκαλεί χρωμοσωμικές βλάβες.
  • Έλλειψη θειαμίνης συνδέεται με τη δυσλειτουργία του εγκεφάλου και του διαβήτη.
Η κατανάλωση μιας ισορροπημένης διατροφής πλούσια σε πράσινα λαχανικά μαζί με μια πολυβιταμίνη είναι η καλύτερη πρόληψη για την αναπλήρωση των ελλείψεων σε μικροθρεπτικά συστατικά.

Πηγή:
Σχετικό προϊόν: One a Day Multivitamin
Σχόλια Πελατών
Ανθή Νταμπρατζή (2019-03-05 21:43:19)
5/5
"Σωστό... "
    Πείτε μας τη γνώμη σας
    Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

    Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

    Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
    Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.
    Είσοδος Μελών
    Διεύθυνση E-Mail:
    Κωδικός:
    Νέος Πελάτης
    Είστε νέος πελάτης;
    Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.