Γνωρίζατε ότι η βιταμίνη D ενεργοποιείται με την βοήθεια του μαγνησίου;

 Γνωρίζατε ότι η βιταμίνη D ενεργοποιείται με την βοήθεια του μαγνησίου;
Γνωρίζατε ότι η βιταμίνη D ενεργοποιείται στον οργανισμό με την βοήθεια του μαγνησίου;

Σε ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The Journal of the American Osteopathic Association βρέθηκε ότι η βιταμίνη D δεν μεταβολίζεται χωρίς επαρκή ποσότητα μαγνησίου στο σώμα, με αποτέλεσμα η βιταμίνη D να παραμένει αποθηκευμένη και ανενεργή. Επομένως, χαμηλά επίπεδα μαγνησίου κάνουν την πρόσληψη βιταμίνης D αναποτελεσματική.

Τόσο το μαγνήσιο όσο και η βιταμίνη D είναι δύο απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τις φυσιολογικές λειτουργίες διαφόρων οργάνων.

Συγκεκριμένα, το μαγνήσιο βοηθά στην ενεργοποίηση της βιταμίνης D, που είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση της ομοιόστασης του ασβεστίου και του φωσφόρου ακθώς και για σωστή ανάπτυξη και διατήρηση υγιών οστών. Όλα τα ένζυμα που μεταβολίζουν τη βιταμίνη D απαιτούν  μαγνήσιο, το οποίο δρα ως συμπαράγοντας στις ενζυματικές αντιδράσεις στο συκώτι και τους νεφρούς.

Η κατανάλωση μαγνησίου από τα τρόφιμα έχει μειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες, εξαιτίας της βιομηχανοποίησης της γεωργίας και των αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες. Τα επίπεδα μαγνησίου είναι χαμηλά στους πληθυσμούς που καταναλώνουν επεξεργασμένα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες και ζάχαρη.

Η αυξημένη συχνότητα ανεπάρκειας βιταμίνης D οφείλεται σε ανεπαρκή διατροφική πρόσληψη, μειωμένη έκθεση στον ήλιο, διαταραχές στην εντερική απορρόφηση κά.

Το μαγνήσιο είναι το τέταρτο πιο άφθονο ιχνοστοιχείο στο ανθρώπινο σώμα μετά από το ασβέστιο, το κάλιο και το νάτριο.Το μαγνήσιο είναι σημαντικός συμπαράγοντας για τη σύνθεση και την ενεργοποίηση της βιταμίνης D, επομένως επαρκής πρόσληψη μαγνησίου μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ανεπάρκειας βιταμίνης D.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο είναι τα εξής:

・Αμύγδαλα
・Μπανάνες
・Φασόλια
・Μπρόκολο,
・Καστανό ρύζι
・Κάσιους
・Κρόκος αυγού
・Ιχθυέλαιο,
・Λιναρόσπορος,
・Πράσινα λαχανικά 
・Γάλα
・Μανιτάρια,
・Ξηροί καρποί
・Βρόμη
・Κολοκυθόσποροι
・Σουσάμι
・Δημητριακά ολικής αλέσεως

Πηγή:
  1. Uwitonze, A. M., & Razzaque, M. S. (2018). Role of Magnesium in Vitamin D Activation and Function. The Journal of the American Osteopathic Association, 118(3), 181.
Σχόλια Πελατών
SYNETOS ANDREAS (2019-02-19 16:17:43)
5/5
    Πείτε μας τη γνώμη σας
    Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

    Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

    Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
    Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.
    Είσοδος Μελών
    Διεύθυνση E-Mail:
    Κωδικός:
    Νέος Πελάτης
    Είστε νέος πελάτης;
    Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.