Βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής στη σύγχρονη ζωή

 Βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής στη σύγχρονη ζωή
Μια καθημερινή πολυβιταμίνη είναι ένα είδος ασφάλειας στη διατροφή με  την επιπλέον λήψη βιταμίνης D να προσθέτει μια έξτρα ώθηση στην υγεία, όπως αναφέρεται σε άρθρο του τμήματος Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Harvard.

Μια υγιεινή διατροφή θα πρέπει να παρέχει μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών που χρειαζόμαστε, ωστόσο πολλοί άνθρωποι δεν ακολουθούν έναν αρκετά υγιεινό τρόπο ζωής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια πολυβιταμίνη μπορεί να βοηθήσει στην κάλυψη των διατροφικών κενών και μπορεί να έχει πρόσθετα οφέλη για την υγεία.

Για παράδειγμα, η συμπληρωματική λήψη φυλλικού οξέως βοηθά στην πρόληψη των ελαττωμάτων του νευρικού σωλήνα στα νεογνά, εάν οι γυναίκες το παίρνουν προτού μείνουν έγκυες. Το φυλλικό οξύ έχει βρεθεί ότι μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, καρκίνου του παχέος εντέρου και καρκίνου του μαστού.

Η βιταμίνη D από ένα πολυβιταμινούχο ή απομονωμένο συμπλήρωμα βιταμίνης D μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του παχέος εντέρου και πιθανώς πολλών άλλων καρκίνων, καθώς και άλλων χρόνιων ασθενειών.

Βεβαίως είναι απαραίτητο να μην υπερβαίνουμε τις συνιστώμενες δόσεις στις βιταμίνες και να μην το παρακάνουμε. Ενώ ένα συμπλήρωμα πολυβιταμινών και βιταμίνης D μπορεί να βοηθήσει να καλυφθούν μερικά από τα κενά σε μια λιγότερο καλή διατροφή, η χορήγηση υπερβολικών ποσοτήτων μπορεί να αποδειχθεί επιβλαβής. Σε γενικές γραμμές, είναι σωστό να ακολουθούμε τις συνιστώμενες δόσεις ημερήσιας πρόσληψης που αναγράφονται στις εκάστοτε βιταμίνες.

Οι επιστήμονες δεν είναι όλοι σύμφωνοι και δεκτικοί σχετικά με τη λήψη πολυβιταμινών. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν αρκετές αποδείξεις ότι οι πολυβιταμίνες ενισχύουν την υγεία, οπότε δεν τις συνιστούν. Όμως, η αλήθεια είναι ότι τα πιθανά οφέλη για την υγεία από τη λήψη μιας καθημερινής πολυβιταμίνης φαίνεται να υπερτερούν των πιθανών κινδύνων για το γενικό πληθυσμό.

Συμβουλές σωστής λήψης βιταμινών
  1. Ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή. Μια πολυβιταμίνη παρέχει κάποια ασφάλιση έναντι ανεπαρκειών αλλά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και η κατανάλωση μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Επιλέξτε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, καρύδια, υγιή φυτικά έλαια και χαμηλή σε κόκκινα κρέατα και ανθυγιεινά λίπη, σύμφωνη πάντα με τις οδηγίες της Πυραμίδας Υγιεινής Διατροφής.
  2. Επιλέγουμε μια ημερήσια πολυβιταμίνη. Μια καθημερινή πολυβιταμίνη είναι μια εύκολη διασφάλιση σωστής διατροφής. Καταναλώνουμε μια την ημέρα.
  3. Υπολογίζουμε τις ανάγκες στη βιταμίνη D. Εκτός από τα οφέλη για την υγεία των οστών, υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις ότι η λήψη κάποιας επιπλέον βιταμίνης D μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου και του μαστού. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης D είναι 2.000 IU. Πιθανολογείται ότι χρειάζεται επιπλέον συμπλήρωμα βιταμίνης D (ήτοι περισσότερα IU)  σε περιπτώσεις ανεπάρκειας αλλά αυτό κρίνεται πάντα από τον εκάστοτε γιατρό.
  4. Αποφεύγουμε τις υπερβολικές δόσεις.  Γενικά, αποφεύγουμε τις βιταμίνες σε μεγάλες δόσεις και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα. Μεγαλύτερες δόσεις βιταμίνης Ε είναι πιθανό να οδηγήσουν στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων, αλλά γενικά, η συνιστώμενη ποσότητα σε μια πολυβιταμίνη είναι αρκετή για να έχει οφέλη για την υγεία. Μια πολυβιταμίνη έχει επίσης ημερήσια αξία φυλλικού οξέος, οπότε πρέπει να αποφεύγονται τρόφιμα που περιέχουν υψηλές ποσότητες φυλλικού οξέος που προστίθενται σε αυτά. Η βιταμίνη D είναι μια εξαίρεση, καθώς πολλοί άνθρωποι χρειάζονται περισσότερο από τις συνιστώμενες δόσεις.
  5. Αποφεύγουμε τα super συμπληρώματα. Δεν επηρεαζόμαστε από διάφορους ισχυρισμούς για την υγεία από πολλά συμπληρώματα που διαφημίζονται στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο. Κάντε μια μικρή έρευνα προτού, για να είστε σίγουροι για τα προϊόντα που θα εμπιστευτείτε.
Πηγή:
The Nutrition Source.  What Should I eat. Vitamins. Harvard T.H.Chan http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/vitamins/

Σχετικό προϊόν: One a day Multivitamin
Πείτε μας τη γνώμη σας
Παρακαλώ Επιλέξτε Βαθμολογία...

Παρακαλώ Εισάγετε Όνομα...

Παρακαλώ ελέγξτε το πεδίο ασφαλείας.
Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Είναι σημαντική για εμάς η άποψή σας! Το σχόλιο σας θα εμφανιστεί σε λίγο.
Είσοδος Μελών
Διεύθυνση E-Mail:
Κωδικός:
Νέος Πελάτης
Είστε νέος πελάτης;
Με τη δημιουργία λογαριασμού στο Natural Doctor έχετε τη δυνατότητα να ψωνίζετε πιο γρήγορα, να είστε ενημερωμένοι για την κατάσταση των παραγγελιών σας, και να κρατάτε αρχείο των παραγγελιών που έχετε κάνει.